הבייתה - סדנת כתיבה

הספרייה העירונית

מועד האירוע: 05/11/2024

בשעות: 10:00 - 11:30

סדנה כתיבה על בית הילדות | עינת 

מהי השיבה הביתה? לאן אנחנו באמת שבים? מה נמחק ומה נותר? 

בעקבות פצעי מלחמת ה-7.10 שממשיכה להתחולל, מבקשת הסדנה "הביתה" להשיב את משתתפיה לביתם, כל כמה שניתן, באמצעות פעולת הכתיבה, מתוך דגשים ספרותיים ומחשבתיים על אופני ההיזכרות ומתוך התבוננות קשובה ועמוקה לממדים החושיים שיש באמנות הפרוזה, ובראשם הממד הוויזואלי.  

10 מפגשים מרתקים.

המשתתפים "יבקרו" בילדותם, ובפרט בבית ילדותם, על חדריו, חלליו וחפציו, מהחללים האינטימיים (חדרי השינה והמקלחת), עבור בחללים הציבוריים: (הסלון, המטבח, המרפסת) ועד החללים הסמויים מן העין (המסדרון, חדר המדרגות, החצר האחורית).
 

 

בתוך כך יועמדו לרשותם כלים בפרוזה המהותיים לתהליך היצירה והעבודה עליה: צורות המספר, עבודה על דמויות, הדיאלוג, המרחב התיאורי וההתייחסות לזמן, ולזיכרון בפרט כמחולל של זמן.  

במקביל, באמצעות קריאה מגוונת ומשותפת גם בטקסטים מן הספרות, נרחיב את אפשרויות העבודה ואת המודלים הספרותיים העומדים לרשות הכותבים (הסיפור הבדיוני, המכתב, הממואר, הפרגמנט, ועוד).  

במטרה לבסס ולפתח את קולם של המשתתפים נתמודד עם סוגיות מהותיות של עריכה באמצעות קריאה ומשוב משותף של תרגילי הכתיבה של המשתתפים בסדנה ובבית.  

בין היוצרים שנקרא: רונית מטלון, מיכל בן נפתלי, יהודית הנדל, אהרון אפלפלד, דן פגיס, ז'ורז' פרק, תומאס וולף ועוד.  

 

 

תחילת סדנה: 5.11.24 

ימי ג, 10:00-11:30 

מספר מפגשים: 10 

 

על המנחה:

עינת יקיר היא סופרת ומתרגמת, עורכת סדרת 'חרטום' לספרות מקור בתוך הוצאת אפיק ומנחת סדנאות כתיבה. זוכת פרס ראש הממשלה לספרות. פרסמה ארבעה רומנים, האחרון שבהם, "צלם", ראה אור ב-2022 (כתר).
פרסמה ספרי ילדים ובהם
תרגומים מרוסית. ב-2015 הועלה בתיאטרון החאן המחזה שכתבה, "המחיצה".
הרומן הגרפי "זמנים אחרים", שכתבה בשיתוף המאיירת הלה חבקין, ראה אור לפני כשנה בהוצאת אפיק ובתמיכת מפעל הפיס.
 

 

עלות:500 ₪

לחצו להזמנה באתר